Novinky.cz
S T Y L
Ú t e r ý
23.září 2003, 23:13
Publikováno dne:
11.1.2000



na Obsah
Zpravodajství
Kurzy, burza
Počasí
T E L E V I Z E
Politika
Internet
Počítače a technika
Sport
S T Y L
Kultura
Boulevard
Lidé, vztahy, sex
Comics
Vaše názory
Archiv
TechDesk
AutoNovinky
HREJ!
Seznamka

ASCII   MAC   WIN

REKLAMA

Magazín HREJ! 2/2000

  • Týden v HREJ!
  • Hypercore: Nešťastná česká plošinovka
  • Před uvedením: Oni
  • Výsledky soutěže
  • Žebříček
  • Krátce

    -------

    Týden v HREJ!

    Určitě jste si všimli, že od ledna mají Novinky samostatnou přílohu HREJ! (www.hrej.cz) věnovanou počítačovým hrám. Zahájení HREJ! jako samostatného serveru přinese i změnu obsahu tohoto magazínu, protože recenzím a novinkám jsou nyní vyhrazeny samostatné rubriky.

    [Obr: armabla_art.gif.gif (5510 Bytes)]
    Zatím si však připomeňme zajímavé články v HREJ! z minulého týdne. Přinesli jsme recenzi doplňku hry Heroes of Might and Magic III nazvaného Armageddon's Blade. Rally Championship jsou skvělé závody rallye, ve kterých můžete vyzkoušet i Felicii nebo Octavii. Kombinace tahové strategie a RPG s názvem Age of Wonders nezapře inspiraci již zmíněnou hrou Heroes of Might and Magic III, což našeho recenzenta příliš nepotěšilo.

    [Obr: konung0.gif (5487 Bytes)]
    V dalších článcích informujeme o připravovaných hrách: 3D akční adventuře Hitman, síťové hře podle Dračího doupěte Neverwinter Nights, závodech South Park Rally a RPG plně v češtině Konung.

    -------

    Hypercore: Nešťastná česká plošinovka

    [Obr: hypercore_box.gif (10314 Bytes)]
    Hledejte na pultech...
    Čas od času se podaří udělat povedený "návrat ke kořenům". O něco takového se zřejmě pokusili v Zima Software, když vyvinuli hru Hypercore, která měla na našich monitorech znovu vzkřísit staré dobré plošinovky. Všechno ale dopadlo trochu jinak.

    [Obr: hc_vybuch.gif (11857 Bytes)]
    Výbuchy jsou docela působivé.
    Ideou při vývoji hry zřejmě bylo udělat plošinovku v supermoderním kabátě se spoustou efektů a zvuků. Zvuky se povedly (výbuchy jsou šťavnaté), vizuální efekty rozhodně nejsou špatné (spousta explozí, ohně, záblesků) a pochvalu zaslouží i techno soundtrack. To vše se zřejmě také podepsalo na rozsahu instalace, která je distribuována na třech (!) CD.

    [Obr: hc_smazi.gif (12699 Bytes)]
    větší obrázek
    Mech to umí docela pěkně smažit, ale na některé potvory je prostě krátký.
    Co se ale bohužel tak docela nepovedlo, je hra samotná. Není totiž moc hratelná. Vedete svého robota (mecha) rojem nepřátel, se kterými si jakž takž lze poradit, když tu najednou vás převálcuje monstrum zvící poloviny obrazovky, před kterým se v podstatě nedá uhnout. Hotovo, konec, "Mission failed!". To je zřejmě to nejčastější, co ze sluchátek uslyšíte. A to se bavíme o nejnižší obtížnosti. Velké tuhé obludy se často valí obrazovkou konstantní rychlostí po přímé dráze způsobem, na který už jsme zapomněli. Jakmile však tento pohyb uvidíte, vzpomenete si: "No jo, přesně takhle vypadaly hry před pěti lety! V tom pohybu něco chybí. Co jen to je?" Dynamika. Dnes už jsme zvyklí na daleko "živější", přirozenější pohyb.

    Hra překvapila také nestandardním chováním při instalaci. V prvé řadě na CD chybí autorun.inf, který je slušností k méně zkušeným uživatelům. Instalace samotná také nepoužívá standardní dialogy, takže vám dá trochu práce nasměrovat soubory do správného adresáře. Úplně největší průšvih je ale to, že ani v nabídce Start ani na pracovní ploše nenajdete po instalaci nic, čím by se hra dala spustit. (Pánové programátoři, proč?) Pěkně zalovte na svém disku a najděte správný .exe soubor. Nejsem proti originalitě, ale v těchto otázkách bych se raději držel zaběhaných schémat. Nestandardnosti tohoto typu totiž každého spíš naprdnou.

    [Obr: hc_scenery.gif (12806 Bytes)]
    větší obrázek
    Docela pěkná scenerie, ne?
    Pomineme-li drobné technické nedostatky, je největší slabinou Hypercore nízká hratelnost, která tak zbytečně strhává dobře udělanou grafiku a zvuky. Získali jsme informace, že hra nekoriguje rychlost podle použitého počítače, takže na rychlejších strojích prostě nestíháte. Bohužel jsme neměli možnost vyzkoušet Hypercore na různých konfiguracích, ale na Celeronu 450 je skutečně obtížně hratelná, což potvrzuje výše uvedenou domněnku. Rozhodnete-li se pro hru Hypercore, musíte ji skutečně CHTÍT hrát. Sama si vás asi nezíská a příležitostného hráče odradí po krátké chvilce.

    Hypercore: Out of Dimension, 599 Kč. (Zima Software). Poskytl Zima Software.

    -------

    Hrajete hry před svojí přítelkyní, snoubenkou, manželkou nebo milenkou?
    Jasně. V klidu.  33.9 %
    Občas si vysloužím káravý/vyčítavý pohled, ale překousnu to.  17.8 %
    Jen zcela výjimečně. Aby to unesla, musí být v hodně dobré náladě.  5.1 %
    Nejsem sebevrah.  10.6 %
    Hrajeme spolu.  32.4 %
    odpovědělo 716 čtenářů
      

    -------

    Před uvedením: Oni

    [Obr: oni_kanji.gif (954 Bytes)]
    Oni [ony] - japonsky duch, démon.
    Oni je připravovaná 3D akční hra z pohledu třetí osoby, která rovným dílem kombinuje ruční souboje a střelbu ze zbraní. Cílem autorů je přinést hladkou a okamžitou akci, aniž by byla příliš jednoduchá. Hrdinka Konoko, elitní agentka bojující proti zločinnému syndikátu, bude mít k dispozici arzenál zbraní od pistolí po raketomety. Náboje budou v prostředí rozmístěny v realistickém množství, takže prostřílet se skrz nepřátele nepřipadá do úvahy. Místo toho budete muset ovládnout údery pěstí a kopy.

    [Obr: konoko_m.gif (5143 Bytes)]
    Oni nabízí i prvky adventury. Nejde však o řešení hádanek, ale velké množství unikátních postav ve hře a rozsáhlá interaktivní prostředí, v nichž se odehrává akce. Protivníci se budou značně lišit vzhledem, pohyby, stylem boje, náladou a motivací. Některé postavy budou bojovat spolu s Konoko, některé ji zradí. O inteligentní chování postav se stará technologie neuronových sítí.

    [Obr: oni4m.gif (8832 Bytes)]
    [Obr: oni3m.gif (8652 Bytes)]
    [Obr: oni2m.gif (9161 Bytes)]
    [Obr: oni1m.gif (9263 Bytes)]
    Hra se bude ovládat stejně jako střílečky z vlastního pohledu, navíc přibudou klávesy pro úder pěstí a kop nohou. Kdykoliv můžete přepnout mezi bojem se zbraněmi a bez nich (tzv. full contact). Zbraně budete moci efektně vyrážet nepřátelům z rukou. V "ručním" boji budou k dispozici speciální pohyby a schopnosti Konoko se budou průběžně zlepšovat.

    Po grafické stránce se můžete těšit na interpolované animace, kdy se jedna animační sekvence hladce a okamžitě prolne do jiné. Světelný model využívá radiositu, která zajišťuje přirozené osvětlení scény od světelných zdrojů, a stíny v reálném čase.

    [Obr: oni10_m.gif (8213 Bytes)]
    [Obr: oni5_m.gif (8832 Bytes)]
    [Obr: oni6_m.gif (9778 Bytes)]
    [Obr: oni7_m.gif (10431 Bytes)]
    [Obr: oni8_m.gif (8460 Bytes)]
    [Obr: oni9_m.gif (10246 Bytes)]
    Prostředí hry vytvářeli dva profesionální architekti, kteří navrhovali i skutečné budovy ve skutečném světě. Dostanete se například do 15patrové policejní věže, rozsáhlého podzemního výzkumného střediska a pevnosti na vrcholu hory. Přechody mezi úrovněmi zajišťují animované sekvence. Nebude chybět ani hra pro více hráčů, kdy se akce bude soustřeďovat do menších prostředí ve stylu arén. Přesné datum vydání v Čechách se nám nepodařilo zjistit, ale mělo by jít o blízkou budoucnost.

    Připraveno podle tiskových materiálů společnosti Bungie Software.

    -------

    Výsledky soutěže

    [Obr: gta2_8.gif (2247 Bytes)]
    Zdá se, že vymýšlení kategorií, do kterých by se dala hra Grand Theft Auto 2 zařadit, vás docela bavilo. Výjimečně jsme se proto rozhodli nelosovat, ale ocenit nejzajímavější odpovědi. Petr Miška popsal GTA2 jako "akční metropolitní adventuru pro náročné a nebojácné řidiče". Pro Jiřího Rýdla je to "gangsterský simulátor pouličních bojůvek mezi automobilovými gangy". Oběma těmto výtečníkům posíláme tričko se sloganem Respect is everything.

    Žebříček

    Pět nejprodávanějších her v Evropě za týden 27. 12. - 1. 1. podle ELSPA:

    * FIFA 2000
    * Tomb Raider IV
    * Championship Manager 99/00
    * Driver
    * Colin McRae Rally

    Pět nejprodávanějších her v USA za týden 19. 12. - 25. 12. podle PC Data:

    * Who Wants To Be A Millionaire
    * Roller Coaster Tycoon
    * Age of Empires II: Age of Kings
    * Frogger
    * Deer Hunter III

    Krátce

    * Microsoft představil novou myš nazvanou IntelliMouse Optical, která používá digitální optickou technologii, o níž jsme nedávno psali. Myš vypadá podobně jako IntelliMouse Explorer, je však menší a hodí se pro praváky i pro leváky. Produkt bude v prodeji od dubna 2000.

    * Společnost Cavedog Entertainment zrušila svou akční hru z pohledu první osoby Amen: The Awakening.

    * Společnost EA Sports vydala opravu fotbalové hry FIFA 2000. Gigantický 90megabajtový soubor nahradí americké komentátory Britem Johnem Motsonem.

    * Francouzský vydavatelský gigant Titus Interactive získal majoritu 50,1 % ve společnosti Virgin Interactive.

    * Prodej herní židle Intensor LX, která pod vámi hraje a poskakuje, značně překročil očekávání jejího výrobce, firmy Imeron.

    * Intel uvedl nový Celeron s frekvencí 533 MHz. Je to poslední model vyráběný 0.25mikronovou technologií. Příští Celerony budou již produkovány 0.18mikronovým procesem, který se používá pro Pentia III.

    * 800MHz Athlon je venku a ještě víc tak rozdmýchává megahertzovou válku mezi AMD a Intelem. Intel sice už ohlásil PIII-800, ale v dostatečném množství je nebude dodávat ještě nějakou dobu, zatímco AMD je připravena svou osmistovkou zaplavit trh již teď na počátku ledna. Ke konci ledna se očekává zlevnění Athlonů (o 25 až 80 dolarů za kus). Nižších cen se tou dobou snad dočkáme i u Pentií III a ostatních čipů od Intelu.

    * Fanoušci velkého poprsí zavařili web servery. 6. 1. 2000 Gameplay nabídl 4000 kopií populární Lary Croft (Tomb Raider Last Revelation) po jediné libře za kus. Běžná cena činí 25 liber. Firemní servery nevydržely nápor rozběsněných příznivců prsaté bojovnice, kdy do čtrnácti hodin od vyhlášení akce přišlo 81000 požadavků. "Jsme ohromeni ohlasem," řekl mluvčí Gameplay, který nicméně označil celou prodejní akci jako úspěch.

    Hrej! (hrej@seznam.cz) - 11.1.2000
    Autory magazínu Hrej! jsou Hynek Palatin a David Lukáš.

    Zaujal Vás tento článek? Chcete nám k němu něco sdělit? Neváhejte a sdělte nám svůj názor 


    S O U V I S E J Í C Í   O D K A Z Y . . .

    Magazín HREJ! 1/2000 - 4.1.2000
    HREJ! 28. 12. - 31.12.1999
    HREJ! 21. 12. - 21.12.1999
    HREJ! 14. 12. - 14.12.1999
    HREJ! 7. 12. - 7.12.1999
  • Hrej!
    Magazín HREJ! vám každé úterý přináší články o hrách, herním hardware a spousty novinek z oblasti počítačové zábavy.

    Sdělte nám svůj názor Vytiskněte článek na tiskárně Pošlete článek kolegovi emailem Další články autora
    Hodnocení: 5.4 / 10

    A K T U Á L N Ě:

    Baldachýn: Potter vycpává koťátka!

    COMICS: Čím jedeš?

    Dnes naposled

    Velké sportovní finále

    Jak jsem poštval kamarádku na Václava Klause

    Rok 2002 v hudbě - část druhá

    Místo hada Karel Gott

    Povídky nevidomých: Vyvařené zuby

    Nenechte sebou manipulovat

    Existují jen multiplexy?

    HREJ OVER!

    S T Y L:

    Jen řešení Lamohlavu 49/2002

    Nenechte sebou manipulovat

    Svět 2003 aneb Nenechme se oblbnout

    Lamohlav 49/2002 - finální

    Když mají děti zácpu

    Změřit hvězdu, zvážit planetu

     

     





    - nahoru - Copyright (c) 1998-2000 Seznam - Ivo Lukačovič, uvedení autoři článků a dodavatelé
    obsahu, všechna práva vyhrazena